woensdag 1 april 2009

> De start van een blogger

Rijstpap met
een gouden lepeltje

OK denk je, rijstpap… met of zonder gouden lepeltje, dat wordt een culinaire blog.
Nee, nee, behalve in de titel (met de – voor mij toch - smakelijke foto) zal er in deze blog weinig gastronomie voorkomen.
Waarom kies ik dan voor een titel die hemelse, culinaire geneugten laat vermoeden?


Wel, in de eerste plaats is rijstpap één van mijn favoriete gerechten. Sinds mijn jeugd stond dit hemelse dessert steevast op het menu van de vrijdagmiddag. Later, tijdens mijn omzwervingen in Gent werd menig patissier door mij beoordeeld op basis van de kwaliteit van de rijsttaartjes. Gedurende mijn eerste huwelijksjaren kreeg ik deze lekkernij regelmatig gepresenteerd door mijn eega, die het motto ‘de liefde van de man gaat door de maag’ aan de werkelijkheid probeerde te toetsen. En nu…, ja wat dacht je, nu zorg ik er eigenhandig voor dat mijn geliefde gerecht op tafel verschijnt, een pure noodzaak aangezien ik hier de enige ben die dit goedje lust.

Het verband met de titel? Een eenvoudig gegeven (de rijstpap) presenteren met de extra aandacht (het gouden lepeltje) die het – denk ik – verdient.


Iedere vergelijking loopt soms wat mank. Soms zal je denken ‘is dit eenvoudige rijstpap’ of ‘waar is dat gouden lepeltje dat hij beloofde’. Maar goed, elke blog vraagt om een titel en vanaf nu kan ik enkel nog mijn best doen om deze zo goed mogelijk in te vullen.
En heel misschien wordt dit een ‘hemels’ blogje.

...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten