dinsdag 5 juli 2011

'Out of the blue' (13)
-
Dag 8: De cirkel is rond, we zijn terug in Marseille.
-
-
                      Om 9 uur leggen we aan bij ons beginpunt, de haven van Marseille.
                      We nemen ruim de tijd om te genieten van ons laatste ontbijt aan boord.
                      Daarna kuieren we nog wat rond in en op het schip en nemen afscheid.
                      Een afscheid dat toch wat zwaar valt want in de loop van deze week
                      zijn we van 'onze' boot en het leven op zee gaan houden.
                      Vanuit een taxi werpen we een laatste blik op de boot met de gele schoorsteen
                      en laten ons naar het station rijden.
                      Marseille hebben we reeds bezocht vooraleer aan boord te gaan.
                      Het is een levendige stad, aangenamer dan we ons voorgesteld hadden.
                      Vooral in de hele buurt rond de Vieux Port is het aangenaam toeven.
                      Ook de basiliek Notre Dame de la Garde, met het enorme gouden Mariabeeld
                      op de toren, is een bezoek meer dan waard.
                      Ze staat op een heuvel en is de blikvanger van deze stad.
                      Van daarboven is het uitzicht over Marseille schitterend.
                      Maar nu blijven we in het station wachten tot we op de TGV kunnen
                      die ons terug naar Lille (Rijsel) brengt.
                      Dan duurt het niet zolang meer tot we weer met beide voeten
                      op de vaste en vertrouwde grond van onze thuishaven staan.
                      Het onverwachte avontuur is voorbij.
-

7 opmerkingen:

  1. mooi wim,
    maak je maar klaar voor een ander dat weblog heet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genoten van je prachtige reis.
    Het is een compleet andere, niet voor te stellen, wereld van luxe.
    En eigenlijk
    zou ieder mens dat eens één eer moeten kunnen meemaken.
    Het geluk behoorde jullie toe, welverdiend, dit vergeet je NOOIT meer!
    Dank je voor het delen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een overwachte en onbekende belevenis die werkelijkheid is geworden is alweer ten einde. Hopelijk heeft deze week voor jullie een stuk langer geduurt dan de week waar wij kleine fragmenten van dit alles te zien kregen.
    Mooie herinneringen blijven over waar jullie ongetwijfeld nog vaak op terug zullen kijken.

    Het lijkt me ook zo interessant om mensen van allerlei pluimage op zo'n reis tegen te komen en fijne gesprekken aan te gaan.

    Dat jullie van deze totaal onbekende wereld genoten hebben is zeer duidelijk voelbaar, bedankt dat je ons over deze reis hebt mee laten genieten...

    Fijne dag wens ik je,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukzakken zeg!!! Das eigenlijk mijn droomvakantie...
    Ik neem morgen de boot, voor 2 uurkes maar ik zal toch ook ten volle genieten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Wim,

    Via het blog van Josephine kom ik op jouw blog terecht.
    Daar las ik in de de reactie op de post over fantasie zo'n prachtige reactie van jou.
    Precies zoals ik het ook voel...ja dat is mooi

    Ik dacht ik ga even op de blog bij Wim kijken..
    En ik zie hier een geweldig mooi blog...hier kun je tot rust komen.
    Wat een prachtig blog...ik ga alles eens lezen en op mijn gemak bekijken.

    Hartelijke groet,

    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verwonderlijk is hoe snel een mens zich aanpast aan een nieuwe situatie en er zodanig gelukkig mee kan zijn, al is het maar één week, dat het weer moeten vertrekken op zichzelf een echt afscheid is. Partir, c'est mourir un peu. Altijd, als het ergens goed is geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een chique avontuur! Jullie hebben deze reis in de juiste periode kunnen maken, het was toen overal heel mooi weer. Mooi verslag!

    BeantwoordenVerwijderen