dinsdag 12 juli 2011

De Zin

Nee, dit gaat niet over de zin van het leven, noch over de zin van het bloggen.
Dit is een nieuw item waarin ik probeer om in één zin
de gebeurtenissen van een bepaalde dag te verwoorden.
Het lijkt me een plezierige uitdaging.

De Eerste Zin
-
Zomervakantie, dat betekent dat GroteZoon zijn zinnen had gezet op een lange fietstocht samen met zijn vader, die ondanks de 50-plus-leeftijd en een beetje overgewicht in de buikstreek nog sterk genoeg geacht werd om enkele Vlaamse hellingen te overwinnen, bijgevolg gingen ze vol goede moed, wind vanachter en hun gekromde ruggen verwarmd door zonnestralen uit een lichtbewolkte hemel, op pad richting Kwaremont, Muziekbos en Schorisse om tegen de middag aan te komen in Brakel, waar ze genoten van een smakelijk belegd broodje, zodat ze gesterkt hun weg konden vervolgen richting Oudenaarde en vandaaraf zouden ze redelijk vlot de honderdvijftien kilometerlange race over het lichtheuvelend terrein doorheen de Vlaamse Ardennen afgewerkt hebben, ware het niet dat een duimlange spijker daar anders over besliste en de oorzaak vormde van een gedwongen halte waarin het slachtoffer – de lekke achterband van vaders fiets – werd vervangen door het nieuwe exemplaar dat steeds in het zadeltasje opgeborgen zit om dergelijke noodgevallen te verhelpen, waardoor de twee wielerliefhebbers toch hun route konden vervolgen en nog tegen de klok van drie hun blitse tweewielers parkeerden en enigszins strompelend de huiselijke gezelligheid betraden waar een verfrissende douche de vermoeide benen en andere pijnlijke lichaamsdelen soelaas bood.

17 opmerkingen:

  1. wonderlijk mooi beschreven wim hoe jij die tocht in een zin doet:-)

    wel fijn dat grote zoon ook zo
    sportief is:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wonderbaarlijk knap Wim, jij noemt het een plezierige uitdaging, denk dat als ik de opdracht zou krijgen zoiets tot stand te brengen dat ik het Spaans benauwd zou krijgen.

    En het opgeborgen exemplaar uit het zadeltasje was nog van goede kwaliteit gezien de voortzetting van jullie route. Meestal zijn dit soort tube bandjes na een tijdje totaal verpulverd:-)))

    Honderdvijftien kilometer afgelegd plus trubbels onderweg vanwege een duimlange spijker, en dan drie uur thuis, hoe vroeg zijn jullie dan vertrokken???

    Geniet van het sprookjesachtige druilerige weer,

    Lieve groetjes, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een knappe sportieve prestatie Wim !

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hap even naar adem na zo'n kanjer van een zin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en dat in één zin, dat is kunnen.
    Dat een douche zo verkwikkend is na een sportinspanning daar kan ik van meespreken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hay Wim,

    Wat kan je toch ontzettend mooi de dingen verwoorden...
    Dat fietsritje viel niet mee volgens mij..maar..je hebt het wel gedaan.
    En dat is volgens mij ook heel belangrijk in het leven...dat wat je wil, dat je dat ook gewoon gaat doen..

    Wim ik wens een mooi week-end,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klare taal en verwonderlijk rap uitgedrukt in een schoonheid die alleen van jou is, Wim. Ik was je even uit het oog verloren maar ben blij weer terug te zijn. Gaat het intussen weer goed met je? Dat hoop ik oprecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedaan en knap ook!

    Lang niet gelezen hier, fijn weer terug te zijn, groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Wim, blij dat jij er ook weer bent
    en genoten hebt van vakantie en fietstochten.
    Toch tof dat zoonlief zo in zijn vader gelooft!

    Met mij gaat het ook beter, ik ben op de goede weg. Bedankt,

    ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo'n lange zin en ik kan hem nog volgen ook. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. WeetjeWim,zoafentoe,éénlangezinopjeweblog,tja,dat moetooknetnogkunnen,zeker,alsdezinuiteindelijkeenverhaaltjewordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. en...Wim, ik snak naar de volgende zin!
    ria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hetlijkteropdatdeeerstezinmeteenookdelaatstezinwerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een geweldige zin!
    En wat erin verteld wordt is al even straf.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Wim,
    nog steeds in vakantie?

    groetjes
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Wim, hoe is het toch met je?
    Een warme groet van Walter

    BeantwoordenVerwijderen
  17. de eerste zin
    is vooralsnog
    de laatste zin.
    Dat het je goed zal gaan.

    BeantwoordenVerwijderen