maandag 9 augustus 2010

 REIS ZWITSERLAND - JULI 2010 
Wandeldag 3
-
Vandaag rijden we Val d'Anniviers uit
en rijden aan de andere kant van het Rhonedal terug naar boven,
waar we halt houden in Crans-Montana.
Vanuit Vermala, net boven Crans-Montana,
starten we de wandeling naar Cabane des Violettes op 2209 m

Deze wandeling biedt heel weidse uitzichten over het dal
en op de vele witte bergtoppen.
De Cabane is vlot per kabelbaan bereikbaar, maar...
 Grote Zoon houdt niet van die zwevende bakjes, dus moet ALLES ALTIJD te voet.
Bovendien is, volgens hem, het gevoel van voldoening
als je dan uiteindelijk de berghut bereikt,
veel groter en smaakt de picnic veel lekkerder...
hmmmm,... daar zit wel wat in.
Zo'n vijf uren later staan we (voldaan!) terug bij onze auto!

10 opmerkingen:

  1. Grappig dat "toeristen-ansichtkaart" effect!
    Hihi, past wel bij Zwitserland zoals ik het mij herinner uit mijn jeugd.
    Welterusten en leuk dat je er weer bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. grote zoon had goeie luisteraars wim:-)
    groet zoon mag wel dankbaar zijn voro zulke lieve schatten van ouders,
    wat een prestatie,

    lieve groeten vanuit een vlak landje:-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. in zo'n hutje bergwater drinken is zo heerlijk, er komen jeugdherinneringen naar boven, ook met dat wandelen, dat doe ik zo graag...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dag Wim. Heerlijke plaatjes. Die geveltjes zijn echt fraai he. Werk maar aan de conditie ;-) met een zonnekesgroet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hopelijk heb je er van genoten!

    (Maar ik denk het wel)

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. M'n 1ste reactie is ergens gesneuveld halfweg de bergtop vermoed ik :-)
    Dus nog even een 2de poging wagen.
    Ik heb hier maar al te graag effe in je voetsporen getreden en genoten van de vergezichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie foto`s zeg!
    groetjes van Novie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Even bijgelezen, ik stond enkele logjes ten achter zo te zien. Maar heerlijk om ze toch nog te kunnen lezen en je knappe foto's van deze ongetwijfeld onvergetelijke reis te bekijken, Wim! Ik heb bewondering voor jou én je stevige benen, zélf zou ik deze toch wel grote inspanningen niet kunnen doorstaan vrees ik. Maar hé, daar heb ik jou voor, en daar ben ik blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn om zo mee te mogen wandelen.
    Mijn idee: zoon heeft gelijk
    contact met de grond houden!

    BeantwoordenVerwijderen