vrijdag 5 februari 2010

V-tijd
presenteert primeur: pure parel van poëzie (hihi)
-

-

18 opmerkingen:

  1. Hahaha, hier had je vast een "makkie" aan!
    Welterusten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zit me echt kostelijk te vermaken met een grote lach op mijn gezicht. Waar haal je het vandaan, vooral de zin, "Perverse personages pesten preutse poezen" toen schoot het blokje kaas bijna in het verkeerde keelgat van het gniffelen. Erg knap Wim, echt een pure parel van poëzi...en wat een fraaie letter P.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amai, daar heb je je effen mee geamuseerd denk ik.
    Heel leuk :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ... Because this is the rise and fall of the letter P
    *wink, big smile*
    Ook nog gevonden voor jou, lieve Wim:

    Penelope Van Pickle,
    She just loved the letter P
    She couldn't get the sound out of her head
    And she thought it might sound better
    If she put her favorite letter
    At the start of every single word she said

    So she called her mother p-Mommy
    And she called her father p-Dad
    She p-laughed when she was p-happy
    And she p-cried when she was p-sad
    Her p-teacher tried to tell her
    Not to p-talk that way at school
    But Penelope loved the letter P
    She thought it sounded cool

    Well, her Mom and Dad were worried
    'Bout the way that she was talking
    With a P in front of
    Every word she said
    So at dinnertime they called her
    She came running down the hall and
    They both looked at her and
    This is what they said:

    From now on we're only eating food
    That starts with letter P
    Tonight we're having porridge
    Made with Provalone cheese
    And a peanut butter pizza
    With a pickle on the side
    And prune and pepper pudding
    And a pepperoni pie

    Well, Penelope turned purple
    When she heard her parents' words
    "I don't p-think
    I'm very p-hungry now," she said
    And her Mom and Dad were sure
    That they had finally found the cure
    But at breakfast time
    She walked right in and said

    I'm p-starving, what's for p-breakfast
    Can I p-have a piece of pie
    I can't p-wait to taste that porridge
    Did you p-eat it all last night
    Put some pudding in my p-lunchbox
    And some pears and peanuts, please
    You know I'm bound to love it
    If it starts with letter P
    I'm Penelope Van Pickle
    And I love the letter P
    © Greg Whitfield

    Maar aan jouw letter-P-poëzie kan dat allemaal niet tippen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. pfew! hahahaah
    ik weet ik herhaal me steds weer
    maar ik vind dit subliem hoe je elke letter omvormt tot poëzie
    zucht
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dag Wim ... P-spel, prachtige woordenlijst.
    Ik gebruik even de K ! van kunst --- ig!
    Graag gelezen en eigenlijk doe ik zo ook weer inspiratie op. Zonnekegroet met de Z van zalig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. poeh poeh wim:-)
    je poept de poezie zo uit :-)
    ik bewonder je talent..

    en denk dat als je niet ziek was geworden, je waarschijnlijk héél anders in elkaar had gestoken:-)
    ik ken je niet van hoe je was,

    maar deze mens die ik hier heb leren kennen die mag ik erg graag :-)


    maak er een heerlijk langzaam pruttelende dag van
    en geniet optimaal hé

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ongelooflijk hoe je er telkens weer in slaagt met een en dezelfde beginletter een zinnig en mooi gedicht te creëren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, daar moet je echt je gedachten bijhouden. Knap gedaan! Wat je reactie betreft: nee, niemand heeft eigenlijk echt geholpen, maar bij zo'n luxeprobleem is dat zo erg niet hé. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dit is inderdaad een pareltje, wim!

    ik heb het zonet hardop gelezen;
    dan klinkt het nóg beter! :-))

    gezellig weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wim, ik moest bij dit gedicht ineens denken aan de Egyptenaren waar ik drie jaar tussen woonden. Zij kunnen de P niet uitspreken en vervangen de P door een B ;-)) Knap gedaan joh! Ik wil je nu toch eens zeggen dat ik altijd weer benieuwd ben of en wat je schrijft! Goed weekend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. konijn uit kalken6 februari 2010 om 08:40

    Terug een fijn versje en met de letter P klinkt
    het speciaal ze!,mooi gedaan,'P'roficiat!
    webbie:))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig!!! Een waar genot om te lezen ook

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Plotseling passerende praalwagen propvol poëtische portretschetsen, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik geloof niet wat mijn ogen lezen......

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Proficiat met een grote "P".
    Graag gelezen!

    BeantwoordenVerwijderen