zaterdag 15 augustus 2009


-
22, ik gebruik het dagelijks:
de minuten van mijn wekker instellen op 22,
tellen tot 22 bij het vullen van een emmer water,
22 invullen in de vakjes voor mijn geboortedatum,
mijn vrouw gelukwensen met haar verjaardag op de 22ste,
tellen tot 22 bij het oppompen van mijn fietsband,
22 dienstjaren bij hetzelfde bedrijf, tot mijn 'crash',...
(Euh nee, toch is het geen obsessie).
-
Ik ben geboren op de 22ste,
in de maand mei onder het teken Tweelingen.
Het nummer van de kamer was 22.

De eerste letter van mijn naam is een W
of en français: 'double V', weeral dubbel dus.
-
'Een van de grootste problemen van Tweelingen is de tweeslachtigheid waarmee zij kampen. Dit heeft tot gevolg dat zij steeds weer van mening veranderen en kleine of grote besluiten terugdraaien.'
-
'In de mythologie verdeelde de hemelse tweeling Castor en Pollux hun tijd tussen het aardse bestaan en het leven in de hemel. Dit is kenmerkend voor de kwaliteiten van Tweelingen. Zij zijn in staat om in pure abstractie of in een fantasiewereld te leven.'
-
22 betekent voor mij veel meer dan een getal.
Voor mij staat het voor dubbelzijdigheid, tweeledigheid,

gespletenheid, verdeeldheid, keuzes maken.
In alles zie ik twee kanten, twee facetten, twee visies.
(euh nee, ik heb geen gespleten persoonlijkheid).
-
-
En ik sta twijfelend tussen die twee 2-en.
Relativerend. Afwegend. Zoekend naar de Waarheid.
Ik weet niet voor welke kant ik moet kiezen, ik wil niet kiezen.
Dus probeer ik de twee te verenigen of ze als een éénheid te zien.
Of ik probeer me boven hun ogenschijnlijke verdeeldheid te stellen.
Verdeeldheid ontstaat als je in je eigen kleine zelf gevangen zit
zodat je de andere kant of de éénheid van alles niet meer ziet.
-
Steeds weer probeer ik de 'tweeledigheid' weg te werken
zowel binnenin mezelf als rondom mij.
Als ik er in slaag om de ene kant zich in de andere te laten spiegelen,
dan gebeurt er iets moois, dan verdwijnt de afgescheidenheid
en dan worden de twee 2-en één:
-

3 opmerkingen:

  1. hihi .. da's mooi die samenvoeging.

    vroeger hadden we zo'n nadenkertje waarbij je een regel tekens moest aanvullen.
    het waren de cijfers in spiegelbeeld. ;-))

    een vraagje,
    is 22 ook je geluksgetal?? :-))

    zonnig weekend, wim!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ehhhhh wim.....

    als je der verder geen last van hebt is het mij om het even wat je doet:-)

    een van mijn exen telde ook alles en alles zelfs onder het wandelen:-))
    dat was dan weer minder :-)

    maak er een fijn weekend van hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo heb ik iets met het getal 6, vraag me niet waarom, het is voor mij ook een raadsel.
    Als ze me een getal vragen zeg ik steevast 6. Ik ben geboren op de 24ste (2+4=6), mijn man op de 15de (1+5=6) en onze dochter is 6 weken te vroeg geboren.

    Groetjes xXx !

    BeantwoordenVerwijderen